És akiket ez itt eddig érdekelt, ennyien vannak:


A 74 NAP "CSAK" EGY DOKUMENTÁCIÓ;
NEM A CIVIL RÁDIÓ FM 98 HIVATALOS FELÜLETE.

A 74 Nap podcast csatornája - Interjúk, vélemények, támogatások...


Hallgassa velünk - Mintha itt lennének a szerkesztőségben, a stúdióban...




25 év után december 21-én a Civil Rádió befejezni kényszerül földfelszíni műsorszórását, és elnémul a budapesti éterben az FM 98.0-as fre...

-71. nap / 01: Kazinczy Bálint. Szorongás...

25 év után december 21-én a Civil Rádió befejezni kényszerül földfelszíni műsorszórását, és elnémul a budapesti éterben az FM 98.0-as frekvencián, miután a Médiatanács legutóbbi ülésén úgy döntött, nem hosszabbítja meg további 5 évvel a rádió frekvenciaszerződését.

Végtelen szomorúság tölt el, amiért testközelből kell megélnem azt, hogy ellehetetlenülhet az a fantasztikus közösség, amely két éve engem is befogadott és ami egyben az ország egyik legnagyobb múltú, 25 éve működő civil közösségi rádiójának bázisa. Ebben a csapatban, amely az első pillanattól fogva nyitottsággal és szeretettel fogadott, ráérezhettem a rádiózás ízére és rengeteget tanulhattam a tapasztaltabb rádiósoktól, az újonnan érkezőknek pedig talán én adhattam át egy kicsit lelkesedésemből és az ilyen kapcsolódásoknak köszönhetően működhet igazi szellemi műhelyként most is a Civil Rádió. Amellett, hogy lehetőséget kaptam, hogy kipróbáljam magam és elkövessem a saját hibáimat, új barátokra találhattam. Szomorú vagyok, mert most egy olyan színfolt tűnhet el a hazai éterből, amely mögött egy olyan mikroközösség áll, amelyet valóban a közös szenvedély tart össze. 

Nem csak nekem személyesen fáj nagyon ez a történet, de ami ennél még nagyobb jelentőségű, hogy az ország hatalmas értékveszteséget szenved el. Nagyon kevés, a Civil Rádióhoz hasonló rádió működik ma Magyarországon, amely azt tűzte zászlajára, hogy elsősorban a médiában keveset szereplőknek ad megszólalási lehetőséget, valamint helyi és civil ügyekre fókuszál.

A rádiózás szerelem, és szeretném, hogy még sokan mások is részesülhessenek ebben az élményben vagy éppen itt tehessék meg újságírói pályafutásuk kezdő lépéseit. 

A Médiatanács döntését azzal indokolta, hogy a Civil Rádió az elmúlt években többször nem tartotta be a pályázatában vállalt műsor- és zenei kvótákat, tehát előfordult, hogy a vállaltnál kevesebb magyar zenét játszottunk vagy 52% helyett 50% szöveges műsort adtunk. 

Amikor ezt vizsgáljuk, nem lehet figyelmen kívül hagyni a kontextust, a médiahelyzetet, amelyben ez a döntés született.
A Médiatörvény ezt taglaló része szerint nem lehet megújítani a médiaszolgáltatási jogosultságot, ha a rádió a pályázatban vállalt kötelezettségeit ismételten vagy súlyosan megszegte, vagy ha médiaszolgáltatási díjtartozással rendelkezik. Megjegyzem, hogy a Civil Rádiónak nincs díjtartozása.

0 megjegyzés:

KERESÉS az oldalon ITT: